tirsdag, februar 01, 2005

KBK: Pizarro & Co (x4), Karibik

Efter introduktionen af Pizarro & Co sidste tirsdag, ser det ud til at det kan blive endnu et populært auktionsspil i KBK. I hvert fald var det hvad jeg brugte det meste af aftenen på at spille, med skiftende modstandere. Jeg er ret imponeret over spillet, omend jeg godt kan forestille mig at det kan blive lidt ensformigt efter mange spil. I det sidste af spillene brugte vi desuden bagsiden af spillebrættet, for at komme til at benytte de opdagelsesrejsendes "alternative" evner, men vores indtryk var at forsiderne fungerede bedre. Især var Pizarro's bagsideevne ret mystisk: Her kan spilleren der har vundet i tredie runde i slutningen af spillet lave en slags "blackjack", hvor han trækker kort og får points svarende til summen, sålænge han ikke ryger over 20. I vores spil fik spilleren med Pizarro omkring 18 points på den måde, og gik fra en sidste- til en førsteplads. Ikke at der er noget galt med at han vandt på den måde, men det hele virkede bare så tilfældigt...

Over midnat, og til at slutte aftenen, overtalte jeg de tilbageværende til at prøve Karibik. Måske er det spillet, måske var det tidspunktet vi spillede på, men jeg var ikke synderligt imponeret og syntes det hele virkede ret kaotisk og tilfældigt.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start