søndag, august 14, 2005

Expedition (x3), Carcassonne: Hunters & Gatherers (x2), Fading Legions

Det blev ikke til det store brætspilleri i sommerferien, men lidt fik Tine og jeg dog spillet. I første del af vores ferie, hvor vi var i sommerhus i Vestjylland, blev det til tre spil Expedition. Tine fortsatte trenden, og vandt dem alle. Sidste uge af ferien var i sommerhus på Bornholm, og ind imellem de røgede sild og den dyre designerchokolade fik vi klemt to spil "stenalder-Carcassonne" ind. Og igen måtte jeg se mig besejret - i begge spil, for at det ikke skal være løgn. :-)

Udover dette fik jeg også "leget" lidt med mit Fading Legions, og fik bl.a. spillet scenariet om slaget ved Ctesiphon. Slaget var meget blodigt; måske er det en karakteristisk ting for Rome at War spilsystemet, og hvem der vandt ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke spillede helt færdig. Men sjovt var det, og systemet virkede faktisk endnu bedre i dette noget større scenario (sammenlignet med det første scenarie som Frederik og jeg havde prøvet).

Startpositionen i slaget ved Ctesiphon.
Startpositionen i slaget ved Ctesiphon. Det er romerne i rødt.

Romerne var klart stærkest i midten, og avancerede hastigt legionerne, som prompte smadrede først de persiske skirmishers, og dernæst linien af den persiske "falanks". Problemet var bare, at perserne havde stærkt kavaleri på deres højre flanke, som efter at have besejret deres romerske modstykke kunne begynde at angribe legionerne fra siden. På den persiske venstre flanke stod det mere lige, men perserne havde endnu et trumfkort; reserven af elefanter, som tog kampen op med legionerne. Som sagt blev slaget ikke spillet til ende, så om de stærke legioner kunne have klaret skærene, vides ikke...

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start