søndag, november 13, 2005

Die Pyramiden des Jaguar, Lost Cities

Et par af mine nye spil blev afprøvet på hjemmefronten. Først Die Pyramiden des Jaguar, som er et to-personers kortspil fra Kosmos. Jeg skal ikke sige så meget om det her, bortset fra at nævne at det gælder og at lave en pyramide af 10 kort (med 4-3-2-1 pladser i de fire lag), og alle kortene skal ligge i stigende rækkefølge. Til dette benytter spillet et snedigt system, hvor spillerne skiftes til at tilbyde to kort, hvoraf modstanderen tager et og spilleren beholder det andet. Der er en masse andre, små regler rundt omkring i spillet, men humlen af det er at vi har at gøre med en lillebitte, fuldstændig abstrakt hjernebryder. Jeg vil ikke udelukke at det er et godt spil, men det faldt ikke i Tines smag.

Efterfølgende stod den på et spil Lost Cities, som jeg ikke har spillet i adskillige år, men hvor reglerne ligger så solidt plantet i min hjerne, at det ikke var noget problem at kaste sig ud i det igen. Sjovt, hurtigt, masser af held! :-)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start