søndag, oktober 16, 2005

Viking-Con 24

Sidste år havde jeg misset Viking-con, da det faldt sammen med Philips fødsel, men det er jo hvad der kan ske. :-) I år lykkedes det mig dog at komme afsted, og det var faktisk meget sjovt at være derude igen.

Jeg mødte op i KBKs lokale lørdag ved middagstid, lige i tide til at se finalen i Ra-turneringen. Da denne var færdig satte Rasmus og jeg os til at spille Taj Mahal med to piger, Anette og Marianne. Et sjovt spil som, ta-da!, endte med en sikker, og for mig overraskende sejr til mig. :-) Efter dette stod den på et par hurtige spil For Sale, som jo er mega-tilfældigt, men samtidig rigtigt sjovt. Også her vandt jeg det ene af spillene.

Nu er Viking-con jo andet og mere end bare at sidde omkring et bord hele tiden. En del tid går med at vandre rundt og se på andre folk, som sidder omkring et bord og spiller! Samt, selvfølgelig, med mellemrum at besøge madudleveringen, hvor man for små penge kan spise sig mæt i dejlige, nærende franske hotdogs og parisertoasts... Og så er der jo lige forretningerne (i år kun Fantask og Faraos Cigarer), men i år var udvalget dog ikke noget at skrive hjem om, så i første omgang var jeg sparsommelig.

Senere på eftermiddagen blev det til to andre spil i den tungere ende, først et Goa (hvor jeg som sædvanligt fik tæsk), og derefter et Tower of Babel. Tower of Babel har jeg kun spillet én gang før, og denne gang begyndte jeg at fatte lidt mere, men ikke nok til at vinde! Men det var egentlig et meget sjovt spil, så min initielle lidt lunkne fornemmelse af spillet blev lidt mere positiv nu.

Sidst på aftenen tog Rasmus og jeg os et spil stenalder-Carcassonne. Jeg spillede pænt og uaggresivt ("etisk", som jeg prøvede at overbevise Rasmus om), mens Rasmus gjorde alt for at sabotere mit spil. Slemme fyr, og heldigvis kan jeg berette at han nærmest blev massakreret i spillet, som endte med at jeg næsten overhalede ham med en omgang på pointsskalaen.

Søndag skulle jeg stå for St. Petersburg turneringen, som startede kl. 12. Jeg kunne kun fremskaffe tre eksemplarer af spillet, men da turneringen endte med kun at have 10 deltagere, var det fint nok. Det viste sig, at kun én af spillerne ikke kendte spillet, mens resten var garvede veteraner, så turneringen kom hurtigt i gang.

Turneringsformen var 3 runder, hvor alle fik lov at spille, fulgt af en finale mellem de fire bedste. I de indledende runder var Anette den bedste med tre sejre, men i finalen, hvor hun kæmpede mod Rasmus, Toke og Kenneth, gik den ikke længere. Rasmus havde et superspil, og løb sikkert med sejren. Hmm, jeg synes ikke det er første gang jeg har måtte overrække en gul t-shirt til Rasmus... ;-)

Sidste på søndagen gik forretningerne op på 50% rabat på resten af deres varer. Udvalget var dog ikke så spændende på det tidspunkt (omend man kunne have fået et War of the Ring til halv pris!), men jeg endte dog med at købe et lækkert bambus-mahjongsæt, samt kortspillene Dungeoneer - Dragons of the Forsaken Desert og Tichu.

Endelig skal også siges, at Consim vanen tro havde en spilquiz, og den endte jeg med at vinde. Det er ikke første gang (jeg har tidligere vundet ikke mindre end mit eksemplar af Expedition!), men i år var præmien lidt mere ydmyg. Dog, et eksemplar af Spielbox-magasinet, indeholdende Carcassonne - die Katharer udvidelsen er ikke noget at kimse af!

Alt i alt en hyggelig Viking-con, omend jeg godt kan mærke at min entusiasme for arrangementet ikke er den samme som i gamle dage. :-)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start