onsdag, august 24, 2005

Carcassonne: Hunters and Gatherers

Tine og jeg bestemte os for at spille en gang Carcassonne, og som sædvanligt faldt valget på den grønne stenalderudgave. Denne gang brugte vi desuden de 5 variant-brikker fra King & Scout udvidelsen.

Et på et punkt fornøjeligt spil, for jeg kom ud af min stime med nederlag til Tine, idet jeg vandt dette spil stort med omkring 40 points. Undervejs i spillet havde mit forspring endda været væsentligt større (omkring 70 points). Og hvordan kunne det så være? Tja, jeg må erkende at jeg var meget, meget heldig. Jeg fik en stor bid af mine points fra at gøre floder færdige, og da jeg stort set var den eneste af os der fik flodbrikker med fisk, var det lidt svært for Tine at konkurrere på den front. Det virkede nærmest lidt pinligt, at jeg kunne ende med en hytte på et flodsystem med 21 fisk, som jeg allesammen selv havde trukket.

Variantbrikkerne var meget sjovt, men påvirkede ikke spillet så meget. Jeg fik fiskeren (ekstra points hver gang en flod i hans flodsystem bliver færdig) og landbrugs-brikken (1 point pr. felt i marken), mens Tine fik shamanen (man må tage en meeple tilbage fra brættet i starten af hver tur) og jæger-på-bro brikken. Om vi vil spille med variantbrikkerne igen ved jeg ikke helt, for rigtigt fantastiske var de ikke.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start