fredag, november 11, 2005

Nye spil

Min seneste bestilling fra Tyskland ankom i dag - med rekortfart bør jeg tilføje, for det er ikke mange dage siden jeg bestilte. Her er et par billeder af godterne:

En stabel af spil!
En stabel af spil!

Det er hvad der var i pakken
Det er hvad der var i pakken

Ikke så mange aktuelle nyheder, faktisk: E&T kortspillet er helt nyt, og Timbuktu er godt nok lige udgivet af Queen, men det er faktisk en genudgivelse af et gammelt spil udgivet af db-Spiele i 1993!

Cheops er et spil fra Hans im Glück, udgivet i 1998. Det har aldrig været det store hit i spilverdenen, og bliver det vel heller ikke, men det meget lækre ægyptiske tema gjorde, at jeg måtte have det.

Spillet der egentlig udløste bestillingen i første omgang er Geschichten aus 1001 Nacht, en tysk genudgivelse af det gamle eventyrspil Tales of the Arabian Nights, udgivet af West End Games i 1980'erne. Spillet er et "paragraf-spil", dvs. et spil hvor handlingen er drevet af an bog med nummererede sektioner - hver sektion er et stykke tekst, dvs. noget handling, som beskriver hvad der sker når spilleren havner på sektionen. Med i dette spil er der ganske rigtigt også en (omkring 2 cm!) tyk bog, desværre på tysk! Den gode nyhed er dog, at der er initiativrige amerikanere, som har udarbejdet komplette oversættelser af al teksten fra det tyske spil, og disse oversættelser arbejder jeg nu på at få fat på.

Udover de ovennævnte spil bestilte jeg tre små spil fra Kosmos' topersoners-serie. Lost Cities har jeg ejet, men mit gamle eksemplar er blevet væk. Druidenwalzer og Pyramiden des Jaguar er to små, abstrakte spil, som var så billige at det næsten var synd ikke at købe dem.

Der er i alt fald mere end nok at tage fat på...!

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start