fredag, december 30, 2005

Tier auf Tier, Lost Cities (x2)

Jeg havde besøg af Frederik, men hvad der skulle have været en krigsspils-aften blev istedet til en snak-og-smag-god-øl aften, omend vi også fik spillet en lille smule.

Tine, Frede og jeg kastede os ud i et spil Tier af Tier, som jeg vandt komfortabelt (mest af alt fordi jeg var god til at slå "hænder", hvilket gav mig mulighed for at give mine dyr til de andre, så de blev nødt til at prøve at placere dem). Frederiks spil var ikke så effektivt, men meget, meget kreativt. :-)

Efter-spil balanceforsøgene varede nok længere end selve spillet, og her ses et eksempel på Frederiks (Wallace & Gromit-inspirerede?) kreativitet:

Et tårn af får!
Et tårn af får!

Senere på aftenen fik jeg introduceret Frederik til Lost Cities, og selvom Frede selv siger at han 1) ikke kan lide tyske spil, og 2) specielt ikke kan lide Knizia-spil, var Lost Cities en succes. (ligesom, i parentens bemærket, Blue Moon også var det da vi prøvede det). ;-)

Vi spillede to spil à 3 hænder. Første spil var i høj grad et prøvespil for Frederik, og endte da også med at jeg havde en trecifret slutscore, mens Frede stadig lå i negativ! Andet spil blev så, meget passende, en revanche, hvor Frederik hev en sikker sejr hjem.

En hyggelig aften, og næste gang må vi se at få spillet noget krigsspil! (De spiller jo ikke sig selv).

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start