tirsdag, februar 21, 2006

Blokus, Railroad Tycoon

Eks-rollespilsgruppen mødtes hos Claus, og jeg havde til anledningen medbragt en større last af spil: Railroad Tycoon, Caylus, Blokus, Tichu, Modern Art og Geschenkt. På min opfordring startede vi med et "opvarmningsspil": Jeg fortalte at både Geschenkt og Blokus var hurtige, sjove spil som det kunne være godt at starte med, og de andre ville af de to gerne prøve Blokus. Efter et hurtigt, intenst og sjovt farveorgie stod jeg som vinder med 8 points, fulgt af Claus med 9, Eva med 19 og Hans med 30 points.

Derefter stod den på aftenens store spil, og alle var enige om at Railroad Tycoon lige ville være sagen. Jeg havde bekræftet med Claus forinden at hans bord var stort nok, da det er et noget stort spil at skulle slæbe hvis man ikke engang kommer til at spille det. :-)

I vores spil startede Hans i Midtvesten omkring Chicago, jeg startede i det lukrative nordøst-hjørne af brættet, mens Eva og Claus spredte deres indsats lidt mere. De startede begge i nordøst, men arbejdede sig hurtigt i andre retninger, og efterhånden stod det klart at Claus' kerneområde var i nærheden af Hans, lige vest for Appalachia-bjergene, mens Eva satte sig på den sydøstlige og sydlige del af brættet. Hvilket betød at jeg fik det meste af nordøst-hjørnet for mig selv. Kombineret med et par gode hoteller og to af de tre start-kort (første 3'er-rute, første 4'er-tog) var det nok, og jeg hentede en kneben sejr hjem over Hans:

Jens: 62
Hans: 56
Eva: 39
Claus: 36

Mit spil var dog gevaldigt stagnerende, hvilket man ikke kan sige om Hans', så der er ingen tvivl om at bare en enkelt runde mere med 3 aktioner ville have vendt spillet til Hans' fordel.

RRT blev, nok ikke overraskende godt modtaget. Det er stort, flot, ikke for mimret, og det føles som et togspil og ikke bare som endnu et pseudo-abstrakt tysk spil. Jeg er jo mildest talt ikke nogen Martin Wallace-fan, men RRT er lige i øjet!

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start